
OGŁASZA KONKURS NA STANOWISKO DYREKTORA MUZEUM MIEJSKIEGO SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 844/21
Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka
z dnia 25 lutego 2021 r.
BURMISTRZ MIASTA SUCHA BESKIDZKA
Ogłasza konkurs na stanowisko
Dyrektora Muzeum Miejskiego Suchej Beskidzkiej
34-200 Sucha Beskidzka ul. Zamkowa 1
- Wymiar etatu : 1
- Miejsce wykonywania pracy:
Muzeum Miejskie Suchej Beskidzkiej
ul. Zamkowa 1
34-200 Sucha Beskidzka
- Kandydaci przystępujący do konkursu powinni spełniać następujące warunki:
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe magisterskie,
- co najmniej 5 letni staż pracy zawodowej,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, - pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
- znajomość przepisów prawnych dotyczących samorządowych instytucji kultury m.in. ustaw: o samorządzie gminnym, organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, w tym funkcjonowania instytucji kultury, zwłaszcza muzeów, o finansach publicznych, w szczególności dotyczących zasad gospodarki finansowej w instytucjach kultury,
o ochronie zabytków, prawo zamówień publicznych, prawo pracy, - autorska koncepcja programowo-organizacyjna funkcjonowania i rozwoju Muzeum Miejskiego Suchej Beskidzkiej, z uwzględnieniem możliwości budżetowej instytucji
i pozyskiwania środków zewnętrznych,
- Wymagania pożądane:
- predyspozycje menedżerskie i umiejętność kierowania zespołem,
- znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Muzeum,
- wykształcenie wyższe specjalistyczne np. historia, historia sztuki, muzealnictwo,
- umiejętności w zakresie prowadzenia przedsięwzięć promocyjnych związanych
z działalnością Muzeum oraz wiedza i doświadczenie z zakresu pozyskiwania, zarządzania
i wdrażania projektów kulturalnych z udziałem środków zewnętrznych, w tym funduszy Unii Europejskiej,
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku obejmuje m.in:
- realizowanie zadań z zakresu organizowania i prowadzenia działalności statutowej
i administracyjnej Muzeum - ogólny nadzór nad zbiorami i ich ewidencjonowaniem oraz majątkiem Muzeum ,
- przedstawianie właściwym instytucjom i organom założycielskim planów rzeczowych
i finansowych, sprawozdań oraz wniosków inwestycyjnych, - wydawanie w obowiązującym trybie regulaminów, instrukcji i zarządzeń wewnętrznych.
- racjonalne i efektywne gospodarowanie posiadanymi środkami finansowymi
i materialnymi Muzeum, - wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Muzeum,
- współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami i organizacjami w zakresie organizowania
i prowadzenia działalności kulturalnej, a w szczególności w zakresie upowszechniania kultury. - koordynowanie zleconych przez Burmistrza Miasta zadań i prac budowlanych, renowacyjnych i porządkowych na terenie Zespołu Zamkowo-Parkowego oraz nadzór nad stanem technicznych budynków.
- przygotowanie i zapewnienie obsługi udostępnianych przez Gminę Sucha Beskidzka pomieszczeń zamku suskiego,
- Dokumenty wymagane w ofertach pracy składanych przez kandydatów:
- pisemne zgłoszenie do konkursu z motywacją kandydowania na stanowisko dyrektora Muzeum Miejskiego Suchej Beskidzkiej,
- Curriculum Vitae (CV),
- pisemna, autorska koncepcja programowo-organizacyjna funkcjonowania i rozwoju Muzeum Miejskiego Suchej Beskidzkiej, z uwzględnieniem możliwości budżetowej instytucji i pozyskiwania środków zewnętrznych,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje,
- kserokopie dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej,
- kserokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz obywatelstwo polskie,
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289 z późniejszymi zmianami)),
- aktualne zaświadczenie o stanie zdrowia i braku przeciwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną RODO oraz wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb przeprowadzenia konkursu.
- kserokopie dokumentów należy opatrzyć na każdej stronie klauzulą „za zgodność z oryginałem” oraz datą i własnoręcznym podpisem,
- do oferty mogą być dołączone opinie lub rekomendacje.
- Termin i miejsce składania ofert:
Oferty wraz z załącznikami należy złożyć lub przesłać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Konkurs – dyrektor Muzeum Miejskiego Suchej Beskidzkiej”, na adres Urząd Miasta Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka w terminie do dnia 06 kwietnia
2021 roku godz. 15.30 (liczy się data wpływu do Urzędu Miasta).
- Informacje dodatkowe:
- do przeprowadzenia postępowania konkursowego Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka powoła Komisję konkursową,
- Konkurs zostaje przeprowadzony w dwóch etapach:
I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym oraz merytorycznym bez udziału
kandydatów
II etap- rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełnią wymogi formalne – ocena
kwalifikacji zawodowych, wiedzy i predyspozycji kandydatów,
- złożenie niekompletnych dokumentów lub po terminie stanowi podstawę do odrzucenia oferty z powodu niespełnienia wymogów formalnych konkursu,
- o dopuszczeniu do konkursu lub odrzuceniu oferty z powodów formalnych oraz terminie
i miejscu przeprowadzenia II etapu konkursu zainteresowani zostaną poinformowani indywidualnie, - korespondencja z uczestnikami konkursu odbywać się będzie wyłącznie drogą elektroniczną na adres wskazany przez kandydata w ofercie,
- postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Sucha Beskidzka,
- komisja konkursowa powołana do zaopiniowania kandydatów na stanowisko dyrektora Muzeum Miejskiego uprawniona będzie do ewentualnego żądania uzupełnienia dokumentów lub złożenia przez kandydata wyjaśnień co do treści oferty w trakcie trwania konkursu,
- dyrektor Muzeum Miejskiego Suchej Beskidzkiej zostanie powołany przez Burmistrza Miasta na okres od 3 do 7 lat – zgodnie z art. 15 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ( Dz. U. z 2020 r. poz. 194). Przewidywany termin objęcia stanowiska 1 czerwca 2021 roku,
- dodatkowe informacje, w tym informacje o warunkach organizacyjno-finansowych działalności Muzeum będą dostępne u Sekretarza Gminy Sucha Beskidzka
tel. 33 874-95-34, - organizator zastrzega możliwość unieważnienia konkursu,
- informacja o wynikach konkursu zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta,
- przewidywane zakończenie procesu postepowania konkursowego w ciągu 14 dni po upływie terminu składania ofert.
Burmistrz Miasta
Stanisław Lichosyt
Sucha Beskidzka, dnia 25 lutego 2021 r.